דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תתפלאו, גם זה עשוי מקרמיקה! 

מאת    [ 15/05/2012 ]

מילים במאמר: 496   [ נצפה 3549 פעמים ]

ליצור אומנות כל אחד יכול, כן גם את/ה. עם קצת ידע וקצת יותר הדרכה, גם אתם תוכלו לתת דרור לאומן שבך.

בכל אחת ואחת מאיתנו מתחבא אומן שיכול ליצור כלי קרמיקה אומנותיים, אם רק ילמד. בין אם לומדים לבד או בקורס או סדנת פיסול בקרמיקה, הדרך אל היצירה אינה ארוכה.

חומר למחשבה

סוגי אומנויות יש בשפע. רישום, ציור, צילום וצורפות הן רק ראשיתה של רשימה הולכת ומתארכת. לכל אומנות יש את הכלים שלה ואת החומרים המשמשים ליצירתה. אם כן, על מנת ליצור קרמיקה עבודת יד כדאי להכיר את החומר איתו אתם עובדים.

בעוד נהוג לחשוב על קרמיקה כחומר בפני עצמו, הכוונה היא למשפחה שלמה של חומרים. חומרים קרמיים הינם חומרים מוצקים שאינם מתכתיים, אלא אורגניים. בעוד שלחומרים הקרמיים קיים מכנה משותף מסוים, מרבית התכונות של חומרים אלו משתנות מחומר לחומר.

רוב החומרים השייכים למשפחת הקרמיקה הינם חומרים קשים מחד, אך שבירים מנגד. כמו כן, חומרים אלו הינם בעלי קשיות גבוהה מחד אך בעלי חוזק נמוך מנגד.

קצת על קרמיקה                      

מרבית האנשים שמייצרים אומנות מחומרים קרמיים, עושים בעיקר שימוש בחומר החימר (חרס).פיסול בחימר היא אומנות המלווה את האנושות כבר אלפי שנים. כלי החרס קדומים ביותר נמצאו בסין, וייצורם מיוחס לאלף ה- 18 שלפני הספירה!!!

מרבית האנשים שמייצרים אומנות מחומרים קרמיים, עושים בעיקר שימוש בחומר החימר (חרס). פיסול בחימר היא אומנות המלווה את האנושות כבר אלפי שנים. כלי החרס קדומים ביותר נמצאו בסין, וייצורם מיוחס לאלף ה- 18 שלפני הספירה!!!

התהליך בקצרה

השימוש בחימר לצרכי אומנות הוא אידיאלי בשל העובדה כי החומר נוח ליצירת עיצובים במהירות ובדיוק מרבי. השלב הראשון ביצירה הוא לעבד וללוש את החומר עד לקבלת מרקם שיתאים ליצירת העיצוב הרצוי על ידנו. יש מרקם מתאים ליצירת כדים והוא שונה מן המרקם המתאים ליצירת מדפים לצורך העניין.

בתום שלב העיצוב יש לייבש את החומר בטמפרטורה גבוהה. עם ייבושו, החימר מתקשה לכדי חומר חזק ועמיד המוכן להשלמת העיצוב כאוות נפשכם, בדיוק כפי שהיה נהוג בעבר לעטר את כלי החרס במגוון ציורים, הטבעות וצבעים.

מצופה בטוב טעם

פסיפס קרמיקה היאדרך פופולארית לעיצוב כלי החימר. החומרים המשתייכים לאותה המשפחה מתחברים טוב יחד ומשדרגים את העיצוב ואף מעשירים אותו בצבע.

פעם אומנות הפסיפס הייתה אומנות עצמאית, כלומר הפסיפס שימש ליצירת עיצובים מרהיבים בפני עצמם. בימינו נהוג יותר לשלב את הפסיפס עם חומרים נוספים ודרכים נוספות ליצירת אומנות.

כאמור, חפצי נוי רבים העשויים מחימר מצופים בפסיפס קרמי, עלי ידי הדבקה של פיסות האומנות הקטנות הללו על הכלי. בין אם מדובר בקערה, כד או כל דבר אחר הציפוי בפסיפס קל מאוד ליישום. בנוסף, הפך פסיפס מקרמיקה לאחד הטרנדים הלוהטים בבתי מגורים בשלל צורות.

השימוש בפסיפס נמצא ברהיטי הבית, בקירותיו, ברצפותיו ותקרותיו. יתרה מכך, השימוש בפסיפס גם יוצא מגבולות הבית אל הגינה, שם הוא משמש לא מעט לציפוי שבילי גישה ורהיטי גינה.

אין גבול לדמיון

כמעט כל עיצוב שתוכלו לדמיין תוכלו גם לעצב בעזרת פיסול בחימר. פנו לאחת מהסדנאות הרבות שמלמדות פיסול בחימר או פיסול בחומרים קרמיים אחרים ותראו כמה קל להתחיל. להפסיק סביר להניח שיהיה לכם קצת יותר קשה.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב